E-fulfilment

  1. E-fulfilment / webshop logistiek:

E-fulfilment omvat alle logistieke handelingen die nodig zijn om voor elke bestelling, die via een webshop wordt geplaatst, de goederen tot bij de eindklant thuis te bezorgen.

Automotive Parts Logistics  biedt een complete e-fulfilment ondersteuning voor een zo effectief en kostenbesparende orderpicking en verzending van weborders.

E-fulfilment bij Automotive Parts Logistics omvat het volgende:

  • Weborders geplaatst via uw webshop worden middels webinterface of batch-bestand (XML, XLS of CSV) doorgegeven aan ons Warehouse Management Systeem (WMS).
  • Op basis van deze weborders geeft het WMS een pick opdracht aan onze orderpickers die de gewenste goederen verzamelen uit het magazijn.
  • Afhankelijk van de grote, gewicht en kwetsbaarheid van de goederen, wordt voor elk weborder het meest geschikte verpakkingsmateriaal gebruikt om het order verzendklaar te maken.
  • Dagelijks kunnen weborders vanuit de magazijnen van Automotive Parts Logistics verstuurd worden via verschillende verzendkanalen (Bpack, UPS, TNT, TML, France Express …). De exacte verzendwijze is steeds in samenspraak met u.
  • Retourbehandeling kan verzorgd worden en dit ook steeds in samenspraak.
  • Via een webapplicatie is opvolging van de orderverwerking en verzending mogelijk.

Enkele voordelen van E-fulfilment voor uw webshop:

  • Opslagruimte:
    Opslag in onze magazijnen besparen je de investering in extra ruimte. Heftrucks voor het lossen van grote leveringen, magazijniers voor ontvangst en opvolging, beveiligde opslagruimte, … alles ten dienste van uw webshop.
  • Schaalvoordeel:
    door voor meerdere van onze klanten verpakkingsmateriaal aan te kopen en de pakketjes te versturen kan Automotive Parts Logistics u mee laten genieten van de schaalvoordelen, zowel voor verpakking als voor de verzendkosten.
  • Tijdsbesparing:
    wachten op levering van goederen, kwaliteitscontrole, ordervoorbereiding voor B2C of B2B, zoektocht naar en keuze van verpakkingsmateriaal, ontvangst retour, verzendlabels aanmaken, etc… Wij zorgen voor alles.
  • Retourbehandeling:
    ontvangst, kwaliteitscontrole, eventuele herzending naar een nieuw adres, opnieuw opname op stock. Automotive Parts Logistics neemt deze nazorg op zich.
  • Optimalisatie verzendkanalen:
    in functie van uw goederen en bestelling bieden wij u verschillende verzendkanalen aan. De verzendwijze is steeds in overleg met u.

Door Automotive Parts Logistics uw e-fulfilment te laten verzorgen, kan u zich richten op de core business van uw webshop, zoals product placement en klantenwerving.

  1. Ontvangst:
  • Via speciale laad- en loszones worden de goederen snel en efficiënt in ontvangst genomen.
  • Automotive Parts Logistics controleert  onmiddellijk de goederen op hoeveelheid en kwaliteit.
  • De goederen worden verwerkt via ons Warehouse Management Systeem (WMS).  Het WMS registreert de binnengekomen en verwerkte goederen zodat u via onze beveiligde webinterface de real-time stock op elk moment kan raadplegen.
  • Alle bewegingen in de stock kunnen aan u overzichtelijk gerapporteerd worden.
  1. Opslag:

Automotive Parts Logistics beschikt over zo’n 3000 m² opslagcapaciteit,. De goederen worden op basis van hoeveelheid en picking frequentie per pallet of als grijpvoorraad in stock genomen.

  1. Order picking en verzending:

Op basis van de goederen in voorraad kunt u steeds een order doorgeven om de goederen klaar te maken voor verzending. U bepaalt de verpakking en het type transport.

  1. Rapportering:

Automotive Parts Logistics zorgt voor een overzichtelijke rapportering van ontvangst, voorraad en orderverwerking. Tevens kan u inzicht krijgen in de KPI’s (Key Performance Indicators) zoals omloopsnelheid, voorraadwaarde, het aantal dagen voorraad enz.

efulfillment